Стратегія вибору вчителем типу уроку.
Вона передбачає таку послідовність дій педагога:
- Визначення за навчальною програмою характеру та обсягу змісту освіти, який запланований для засвоєння на уроці.
- Планування навчальних, виховних та розвивальних цілей уроку на основі вимог навчальної програми, державних документів, що стосуються проблем соціального замовлення освіти, філософії сучасної освіти.
- Вивчення можливостей досягнення поставлених цілей в умовах роботи у конкретному класі.
- Співвідношення загального рівня інтелектуального фону класу з рівнем, який є необхідним для “запуску” учнями процесів самоорганізації системи знань.
- На основі такого співвідношення виявити можливий рівень самостійності учнів у виконанні навчальних завдань.
- За умови достатності його вибирати той тип уроку, який дозволяє учням під керівництвом учителя самостійно здобувати знання з широким використанням активних методів навчання.
- Для окремих учнів із низьким рівнем інтелектуального фону (якщо вони суттєво не впливають на загальний інтелектуальний фон класу) продумати шляхи допомоги у мінімально необхідному збагаченні “хаосу” знань, який нагромадив би достатньо енергії для “запуску” системної організації знань. Окрім цього, визначити характер і способи підсилених впливів у визначальних точках цієї системної організації. Відповідним чином відобразити це у структурі уроку.
- За умови недостатності загального інтелектуального рівня класу вибирати тип уроку, який дозволяє підняти його у межах визначеного для засвоєння обсягу знань до достатнього для активних методів навчання рівня.