У різні епохи формувалися свої погляди на завдання і характер навчання, що визначали навчальний процес, специфічний для кожного суспільства, конкретних умов його життя, тенденції у теорії та практиці навчання.
Розвиток виробництва і суспільний прогрес зумовили появу пояснювального навчання, яке передбачає спершу усвідомлення, розуміння матеріалу, а відтак вивчення його та використання засвоєного на практиці. Таке навчання розвиває не лише пам’ять, а й спостережливість, мислення.
На сьогоднішній день таке теоретичне навчання в нашому ліцеї проводиться в спеціальних кабінетах, а відпрацювання навиків з отриманої інформації в спеціально оснащених майстернях та лабораторіях! Для цього є 21 кабінет теоретичного навчання, 7 навчальних майстерень та 5 лабораторій.
Навчально-виховний процес професійно-технічного навчального закладу визначається як цілеспрямована, свідомо організована, динамічна взаємодія викладача, майстра і учня, у процесі якої вирішуються суспільно необхідні завдання освіти, гармонійного виховання, формування базових професійних компетенцій та компетентностей.
Для досягнення максимальних результатів розвитку особистості нашого учня в нашому ліцеї створено всі умови необхідні освітньому середовищу. Ми повністю забезпечуємо саморозвиток вільної і активної особистості учня, реалізацію його творчого потенціалу, формування фахових компетенцій та компетентностей.
Освітній процес в нашому ліцеї включає в себе природничо-математичну, гуманітарну, фізичну, загальнотехнічну, професійно-теоретичну і професійно-практичну підготовку.
Природничо-математична, гуманітарна, загальнотехнічна, професійно-теоретична підготовка здійснюється в спеціальних навчальних кабінетах, аудиторіях, лабораторіях.
Практична підготовка проводиться у навчально-виробничих майстернях, на полігонах, на тренажерах, автодромі, у навчально-виробничих підрозділах, навчальних господарствах, а також на робочих місцях на виробництві чи в сфері послуг за такими формами:
- урок виробничого навчання в навчальному закладі;
- урок виробничого навчання на виробництві чи в сфері послуг;
- виробнича практика на робочих місцях на виробництві чи в сфері послуг;
- переддипломна (передвипускна) практика на виробництві чи в сфері послуг;
- інші форми професійно-практичної підготовки.
Практична підготовка учнів здійснюється у тісному поєднанні з виготовленням корисної продукції, наданням послуг, що оплачуються згідно з Законом України “Про освіту“.